ΚΥΡΙΑ ΈΡΓΑ ΤΟΥ: Εισαγωγή στη μεταφυσική -- Τι είναι η φιλοσοφία --- Ταυτότητα και διαφορά ---- Προς την ομιλία ---- Νίτσε.
***
KARL JASPERS (1883-1969): Χρησιμοποίησε το ευμετάβλητο του κόσμου, που απειλεί με αποτυχία το άτομο, ως αφετηρία της σκέψης του. Στις «οριακές καταστάσεις» του θανάτου και του κινδύνου , της εποχής και του αγώνα βλέπουμε ότι στον κόσμο δεν υπάρχει κάτι στο όποιο μπορούμε να βασιστούμε αποκλειστικά.
ΈΡΓΑ ΤΟΥ: Ψυχολογία των κοσμοθεωριών --- Η πνευματική κατάσταση της εποχής μας ---- Περί αληθείας – Εισαγωγή στη φιλοσοφία -- Περί του τραγικού.
***
JEAN-PAUL SARTRE (1905-1980): Στο σημαντικότερο θεωρητικό έργο του Το Είναι και το μηδέν ,ο Σαρτρ χαρακτήρισε την ανθρώπινη ύπαρξη ως «είναι δι εαυτό» ,για να τη διακρίνει από το «είναι καθεαυτό» των απλών αντικειμένων. Ένα έργο με μεγάλη εμπορική επιτυχία ,κυρίως λόγω της πληθώρας των παραδειγμάτων από την καθημερινή ζωή.
ΈΡΓΑ ΤΟΥ: Η φαντασία, Η υπέρβαση του Εγώ, Σκιαγραφία μιας θεωρίας των συγκινήσεων, Το φαντασιακό, Ο υπαρξισμός είναι ανθρωπισμός, Κριτική του διαλεκτικού λόγου.
***
***
20ος ΑΙΩΝΑΣ-ΥΠΑΡΞΙΣΜΟΣ |
KARL JASPERS (1883-1969): Χρησιμοποίησε το ευμετάβλητο του κόσμου, που απειλεί με αποτυχία το άτομο, ως αφετηρία της σκέψης του. Στις «οριακές καταστάσεις» του θανάτου και του κινδύνου , της εποχής και του αγώνα βλέπουμε ότι στον κόσμο δεν υπάρχει κάτι στο όποιο μπορούμε να βασιστούμε αποκλειστικά.
ΈΡΓΑ ΤΟΥ: Ψυχολογία των κοσμοθεωριών --- Η πνευματική κατάσταση της εποχής μας ---- Περί αληθείας – Εισαγωγή στη φιλοσοφία -- Περί του τραγικού.
***
20ος ΑΙΩΝΑΣ-ΥΠΑΡΞΙΣΜΟΣ |
JEAN-PAUL SARTRE (1905-1980): Στο σημαντικότερο θεωρητικό έργο του Το Είναι και το μηδέν ,ο Σαρτρ χαρακτήρισε την ανθρώπινη ύπαρξη ως «είναι δι εαυτό» ,για να τη διακρίνει από το «είναι καθεαυτό» των απλών αντικειμένων. Ένα έργο με μεγάλη εμπορική επιτυχία ,κυρίως λόγω της πληθώρας των παραδειγμάτων από την καθημερινή ζωή.
ΈΡΓΑ ΤΟΥ: Η φαντασία, Η υπέρβαση του Εγώ, Σκιαγραφία μιας θεωρίας των συγκινήσεων, Το φαντασιακό, Ο υπαρξισμός είναι ανθρωπισμός, Κριτική του διαλεκτικού λόγου.
***
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου